Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł! Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

T5b Przystanek Urząd Miasta Władysława Czwartego w stronę Witomina do stacji SKM Wzgórze

"Z blondynką po Gdyni"

Internetowa Biblioteka Opisów Tras Pieszych dla Osób Niewidomych

 

Początek:

Przystanek Urząd Miasta Władysława Czwartego w stronę Witomina

Koniec:

Stacja SKM Wzgórze

 

1. Po wyjściu z autobusu stacja kolejki SKM znajduje się około 200 metrów od ciebie, na godzinie dziewiątej. Dojdziemy tam mostkiem nad ulicą Piłsudskiego oraz chodnikiem wzdłuż torów.

2. Po pierwsze należy przejść do drugiej strony bardzo szerokiego chodnika oraz ścieżki rowerowej, które są przed nami. Pójdź zatem przed siebie do przeciwnej krawędzi chodnika. Jeśli trzeba, omiń po drodze wiatę przystanku. Ze względu na rowerzystów trzeba zachować ostrożność.

3. Gdy dojdziesz do krawężnika i trawnika za nim, obróć się w lewo.

4. Następnie idź wzdłuż krawężnika około 40 metrów, do skrzyżowania ulic Władysława Czwartego i Piłsudskiego. Na początku drogi natkniesz się na budkę nieużywanego kiosku.

5. Szukaj chodnika odchodzącego w prawo i lekko wznoszącego się w górę, wykonanego z kostki brukowej. Po drodze możesz natknąć się na jedną zmyłkę, wybetonowaną podstawę jakiejś tablicy informacyjnej.

6. Gdy znajdziesz chodnik prowadzący w prawo i górę, skręć w niego.

7. Idź chodnikiem przez jakieś 20 metrów, początkowo stroną prawą, ale potem w miarę szybko przejdź na stronę lewą. Po obu stronach chodnika są trawniki.

8. Idąc wzdłuż lewej, natkniesz się na schody prowadzące w dół, do ulicy Piłsudskiego. Obok zejścia może stać betonowy śmietnik. Miń te schody.

9. Kilka metrów za schodami chodnik zakręca w lewo i wznosi się. Idź za tym skrętem i trzymaj się lewej strony.

10. Skręt prowadzi na mostek nad ulicą Piłsudskiego. Kostka zmieni się w gładki beton, a po lewej pojawi się metalowa barierka. Mostek najpierw będzie się delikatnie wznosił, a po drugiej stronie ulicy opadał. Podczas deszczu trzeba zachować pewną ostrożność, by się nie poślizgnąć.

11. Będąc na mostku, przejdź ze strony lewej na prawą, bo dalej wygodniej będzie iść tą stroną.

12. Gdy mostek się skończy, będziesz mieć do przejścia około 100 metrów chodnika prowadzącego do stacji wzdłuż torów. Beton zmieni się znów w kostkę brukową, a po kilkunastu metrach będzie wyraźna fałda chodnika i kostka zmieni się w stare i nierówne płyty chodnikowe. Chodnik ma szerokość jakichś czterech metrów. Należy trzymać się strony prawej, choć krawężnik jest tu dość zarośnięty, a nad chodnik wystają krzewy. Ale strona lewa jest jeszcze gorsza.Należy też uważać na rowerzystów, dla których ta trasa jest wygodnym skrótem do przejechania z ulicy Władysława Czwartego na drugą stronę torów.

13. Po około stu metrach będziesz słyszeć zbliżającą sie stację. Po lewej będzie budynek stacji, a po prawej zejście do tunelu na peron. Gdy blisko po lewej pojawi się echo ściany, będzie to ściana stacji.

14. Jeśli chcesz pójść od razu na peron, należy znaleźć zejście do tunelu, po prawej stronie. Tunel jest bardzo szeroki, a prowadzi do niego pięć schodków w dół. Wzdłuż prawej jest jednak zjazd dla wózków, oddzielony od schodów poręczą. I to na ten zjazd natkniesz się najpierw. Możesz nim zejść, trzymając się poręczy po lewej stronie.

15. Gdy poręcz się skończy, będziesz już w tunelu. Obróć się w lewo i przejdź na wprost do przeciwnej ściany tunelu.

16. Tu skręć w prawo i pójdź kilka metrów wzdłuż ściany. Będą na niej trzy kasowniki, a następnie w lewo i górę odchodzą schody na peron. Schody mają dwa ciągi.

17. Gdy wyjdziesz na peron, kierunek do Gdańska będziesz mieć po prawej, a kierunek do Gdyni po lewej. Wzdłuż obu krawędzi peronu wyłożona jest faktura bezpieczeństwa.

18. Jeśli musisz kupić bilet, trzeba najpierw dojść do kas w budynku stacji. W tym celu nie schodź w prawo do tunelu.

19. Natomiast gdy będziesz się zbliżać do stacji i usłyszysz ścianę budynku po lewej stronie chodnika, przejdź do tej ściany.

20. Tu przydatne będzie dowiedzieć się, jak wygląda budynek stacji.

21. Przez jego środek przechodzi szerokie na jakieś 7 metrów, otwarte i zadaszone przejście, a po obu jego stronach małe pomieszczonka.

22. W kilkumetrowej luce między tunelem a stacją musiały się oczywiście wcisnąć dwie budki z fastfoodami. Tą po lewej zaraz będziesz mijać.

23. Na lewej ścianie przejścia jest najpierw wnęka z nieużywanymi drzwiami, potem metalowy boks z różnościami i ściętymi rogami, a za nim drzwi do pomieszczenia kasowego, otwierane do siebie.

24. W pomieszczeniu kasowym , na lewej ścianie, są dwa okienka kasowe. Uwaga, przed każdym przy ścianie stoi śmietnik.

25. Na prawej ścianie przejścia najpierw we wnęce stoi duża metalowa szafa niewiadomego przeznaczenia, następnie są drzwi do małego sklepiku spożywczego.

26. Obecnie stoisz przy ścianie stacji. Pójdź wzdłuż niej i miń przyklejoną do niej budkę z fastfoodem. Za budką skręć w lewo i wejdź w przejście przez stację. Miń zagraconą wnękę i metalowy boks, i dojdź do drzwi pomieszczenia z kasami.

27. Po wyjściu z kasy robimy trzy kroki do przodu, skręcamy w prawo i idziemy w stronę tunelu na peron. Po drodze najpierw po prawej mijamy przyklejony do ściany boks, potem kilka metrów otwartej przestrzeni między stacją a schodami do tunelu. Schodków jest pięć.

 

28. Po zejściu nimi należy dobić do lewej ściany tunelu. Przypominamy, że kilka kroków dalej na ścianie znajdziemy kasowniki biletowe, a za nimi schody na peron, w lewo i górę. Schody mają dwa ciągi.

 


 

LOGO Bazy map200x149

Licznik odwiedzin

Odsłon artykułów:
310299