T7b Przystanek Węzeł Franciszki Cegielskiej na ulicy Kieleckiej w stronę Centrum do stacji SKM Wzgórze

{jcomments on}"Z blondynką po Gdyni"

Internetowa Biblioteka Opisów Tras Pieszych dla Osób Niewidomych

 

Początek:

Przystanek Węzeł Franciszki Cegielskiej na ulicy Kieleckiej w stronę Centrum

Koniec:

Stacja SKM Wzgórze

 

1. Gdy wysiądziesz z autobusu, stacja będzie około 150 metrów od Ciebie, na godzinie dziewiątej.

2. Najpierw dojdź na wprost do wiaty przystankowej.

3. Skręć w lewo w stronę stacji.

4. Miń wiatę i idź prawą stroną chodnika. Jest wzdłuż niego  pas zieleni z niewygodnymi krzaczkami, a za nim parking. Kilka metrów za wiatą napotkasz cementowy śmietnik, a potem chodnik w bok na parking. Idź dalej i

5. po dalszych kilkunastu metrach poczujesz, że krawężnik skręca w prawo na godzinę drugą. W tym momencie do zejścia do tunelu pod ulicą Śląską będziesz mieć tylko kilka metrów. Gdy stukniesz laską, uzłyszysz echo wiaty nad zejściem.

6. Dlatego pójdź na godzinę dziesiątą, a trafisz na początek schodów w dół.

7. Tunel schematycznie wygląda jak głowa byka widziana z przodu: szeroki tunel pod ulicą Śląską to gruba głowa i szyja, u góry której sterczą dwa rogi w górę i dwoje uszu na boki. Rogi to schody wychodzące na obie strony ulicy Kieleckiej, a uszy to pochylnie dla wózków wychodzące na ulicę Śląską. My wejdziemy lewym rogiem, a wyjdziemy szyją.

8. Zejdź schodami w dół. Mają one trzy ciągi.

9. Następnie idź prosto, aż dojdziesz do przeciwległej ściany, przecinając wejście do lewego "ucha".

10. Uważaj, bo rowerzyści wykorzystują oboje "uszu", by przejechać pod ulicą Kielecką, zamiast zgodnie z przepisami przejechać górą przez przejście dla pieszych. Może to stanowić pewne zagrożenie.

11. Przy ścianie skręć w lewo i pójdź wzdłuż niej. Po kilku metrach ściana się kończy i w prawo odchodzi "szyja" naszego byka, czyli szeroki tunel prowadzący ku stacji. Na rogu pewnie stoi metalowy śmietnik.

12. Skręć w prawo i idź wzdłuż prawej ściany tunelu. Wyjdziesz na niewielką odkrytą przestrzeń przed kolejnym tunelem pod torami i na peron. Idź dalej wzdłuż prawej, gdzie miniesz trawnik i schody odchodzące w górę.

13. Gdy wejdziesz do drugiego tunelu, idź dalej prawą stroną, aż trafisz na schody odchodzące w prawo i górę. To schody na peron kolejki, Przed nimi na ścianie znajdują się trzy kasowniki. Schody mają dwa ciągi.

14. Gdy wyjdziesz na peron, kierunek do Gdańska będziesz mieć po prawej, a kierunek do Gdyni po lewej. Wzdłuż obu krawędzi peronu wyłożona jest faktura bezpieczeństwa.

15. Jeśli musisz kupić bilet, trzeba najpierw dojść do kas w budynku stacji. W tym celu nie wchodź na peron, ale miń schody, kolejne trzy kasowniki i dojdź wzdłuż ściany do drugiego końca tunelu.

16. tunel kończy się pięcioma schodkami w górę. Wejdź po schodach i dalej idź trzymając się prawej.

17. Przed Tobą jest budynek stacji, który wygląda następująco: na środku jest szerokie na jakieś 7 metrów, otwarte i zadaszone przejście, a po obu jego stronach małe pomieszczonka.

18. W kilkumetrowej luce między tunelem a stacją po prawej musiała się oczywiście wcisnąć budka z fastfoodami.

19. Za nią po prawej zaczyna się prawa ściana przejścia przez stację. Na tej ścianie najpierw we wnęce stoi duża metalowa szafa niewiadomego przeznaczenia, następnie są drzwi do małego sklepiku spożywczego. Na lewej ścianie przejścia jest najpierw wnęka z nieużywanymi drzwiami, potem metalowy boks z różnościami i ściętymi rogami, a za nim drzwi do pomieszczenia kasowego, otwierane do siebie.

20. W pomieszczeniu kasowym , na lewej ścianie, są dwa okienka kasowe. Uwaga, przed każdym przy ścianie stoi śmietnik.

21. Po wyjściu z kasy robimy trzy kroki do przodu, skręcamy w prawo i idziemy w stronę tunelu na peron. Po drodze najpierw po prawej mijamy przyklejony do ściany boks, potem kilka metrów otwartej przestrzeni między stacją a schodami do tunelu. Schodków jest pięć.

 

22. Po zejściu nimi należy dobić do lewej ściany tunelu. Kilka kroków dalej na ścianie znajdziemy kasowniki biletowe, a za nimi schody na peron, w lewo i górę. Przypominamy, że schody mają dwa ciągi.