T6b Przystanek Węzeł Franciszki Cegielskiej na ulicy Kieleckiej w stronę Witomina do stacji SKM Wzgórze

"Z blondynką po Gdyni"

Internetowa Biblioteka Opisów Tras Pieszych dla Osób Niewidomych

 

Początek:

Przystanek Węzeł Franciszki Cegielskiej na ulicy Kieleckiej w stronę Witomina

Koniec:

Stacja SKM Wzgórze

 

1. Gdy wysiądziesz z autobusu, stacja będzie około 200 metrów od Ciebie, na godzinie czwartej.

2. Najpierw dojdź do drugiej strony chodnika: idź prosto, jeśli trzeba, omijając wiatę przystanku. Wzdłuż drugiej strony chodnika jest trawa i ogrodzenie.

3. Pójdź w prawo. Po około dziesięciu metrach trawa i ogrodzenie się skończą. Trzeba tu przejść przez małą uliczkę odchodzącą od ulicy Kieleckiej. Należy przechodzić przez nią na wprost, wzdłuż kierunku ogrodzenia. Chodniki przy uliczce są bardzo wypłaszczone i czasem trudno wyczuć, czy już się na nią weszło.

4. Przejdź przez ulicę, a po przeciwnej stronie trafisz na początek kolejnego ogrodzenia.

5. Idź dalej prosto mając ogrodzenie po lewej.

6. Dojdziesz do początku schodów prowadzących do budynku byłego banku Nordea, które wznoszą się przed Tobą w górę, a potem opadają w dół z drugiej strony wejścia. Poprzedzone są dużą siatkową wycieraczką.

7. Przesuń się o dwa kroki w prawo i pójdź prosto wzdłuż schodów.

8. Gdy się skończą, znów dobij do lewej strony i idź wzdłuż ogrodzenia. Ogrodzenie banku kończy się dużym krzakiem i metalowym słupkiem. Doszedłeś do kolejnego krawężnika,

9. przed Tobą jest wjazd z ulicy Kieleckiej na pętlę autobusową, która znajduje się po lewej. Wjazd ma dwie jezdnie przedzielone wysepką może metrowej szerokości. Ważne jest, żeby złapać kierunek ogrodzenia Nordei, wzdłuż którego szedłeś, i zgodnie z nim przejść przez ten wjazd.

10. Po przejściu obu jezdni będzie jeszcze pas chodnika, a za nim trawnik.

11. Kiedy na niego trafisz, idź dalej prosto mając go po lewej stronie. Może być konieczne przesunięcie się nieco w prawo, jeśli przechodząc przez ulicę zboczysz zbytnio w lewo.

12. Wzdłuż trawnika dojdziesz po około piętnastu metrach do wiaty zejścia do tunelu pod ulicą Śląską.

13. Ten tunel schematycznie wygląda jak głowa byka widziana z przodu: szeroki tunel pod ulicą Śląską to gruba głowa i szyja, u góry której sterczą dwa rogi w górę i dwoje uszu na boki. Rogi to schody wychodzące na obie strony ulicy Kieleckiej, a uszy to pochylnie dla wózków wychodzące na ulicę Śląską. My wejdziemy prawym rogiem, a wyjdziemy szyją.

14. Zejdź schodami w dół. Mają one trzy ciągi.

15. Na dole idź prosto, aż dojdziesz do przeciwległej ściany, przecinając po drodze wejście do prawego "ucha".

16. Uważaj, bo rowerzyści wykorzystują oboje "uszu", by przejechać pod ulicą Kielecką, zamiast zgodnie z przepisami przejechać górą przez przejście dla pieszych. Może to stanowić pewne zagrożenie.

17. Przy ścianie skręć w prawo i pójdź wzdłuż niej.

18. Po kilku metrach ściana się kończy i w lewo odchodzi "szyja" naszego byka, czyli szeroki tunel prowadzący ku stacji. Skręć w niego i od razu przejdź w poprzek do jego prawej ściany, bo wzdłuż lewej wbudowano metalowe boksy, przy których niewygodnie się idzie.

19. Idąc wzdłuż prawej, wyjdziesz na niewielką odkrytą przestrzeń przed kolejnym tunelem pod torami i na peron.

20. Idź dalej wzdłuż prawej, gdzie miniesz trawnik i schody odchodzące w górę.

21. Gdy wejdziesz do drugiego tunelu, idź dalej prawą stroną, aż trafisz na schody odchodzące w prawo i górę. To schody na peron kolejki, Przed nimi na ścianie są trzy kasowniki. Schody mają dwa ciągi.

22. Gdy wyjdziesz na peron, kierunek do Gdańska będziesz mieć po prawej, a kierunek do Gdyni po lewej. Wzdłuż obu krawędzi peronu wyłożona jest faktura bezpieczeństwa.

23. Jeśli musisz kupić bilet, trzeba najpierw dojść do kas w budynku stacji. W tym celu nie wchodź na peron, ale miń schody, kolejne trzy kasowniki i dojdź wzdłuż ściany do drugiego końca tunelu.

24. tunel kończy się pięcioma schodkami w górę. Wejdź po schodach i dalej idź trzymając się prawej.

25. Przed Tobą jest budynek stacji, który wygląda następująco: na środku jest szerokie na jakieś 7 metrów, otwarte i zadaszone przejście, a po obu jego stronach małe pomieszczonka.

26. W kilkumetrowej luce między tunelem a stacją po prawej musiała się oczywiście wcisnąć budka z fastfoodami.

27. Za nią po prawej zaczyna się prawa ściana przejścia przez stację. Na tej ścianie najpierw we wnęce stoi duża metalowa szafa niewiadomego przeznaczenia, następnie są drzwi do małego sklepiku spożywczego. Na lewej ścianie przejścia jest najpierw wnęka z nieużywanymi drzwiami, potem metalowy boks z różnościami i ściętymi rogami, a za nim drzwi do pomieszczenia kasowego, otwierane do siebie.

28. W pomieszczeniu kasowym , na lewej ścianie, są dwa okienka kasowe. Uwaga, przed każdym przy ścianie stoi śmietnik.

29. Po wyjściu z kasy robimy trzy kroki do przodu, skręcamy w prawo i idziemy w stronę tunelu na peron. Po drodze najpierw po prawej mijamy przyklejony do ściany boks, potem kilka metrów otwartej przestrzeni między stacją a schodami do tunelu. Schodków jest pięć.

 

30. Po zejściu nimi należy dobić do lewej ściany tunelu. Kilka kroków dalej na ścianie znajdziemy kasowniki biletowe, a za nimi schody na peron, w lewo i górę. Przypominamy, że schody mają dwa ciągi.

 


 

LOGO Bazy map200x149

Licznik odwiedzin

Odsłon artykułów:
426803